Två hål i ryggen

4 reaktioner till “Två hål i ryggen

  1. En makalös bild, Jernis! Intressanta detaljer men jag kopplar inte. London och andra vyer i bakgrunden, den riktiga tomten eller…? Två hål i nacken… Är det den gamla barnramsan? Jag tänker vidare… 😉

    1. Tack! 🙂

      Bilden är kanske min hittills ultimataste uppgörelse med populärkultur och förljugen reklam. Lite hjälp på tolkningstraven:
      • Rubriken, som anspelar på dockans tragiska öde, är en travesti på 90-talets Vattenfallreklamslogan ”Två hål i väggen”.
      • Grundbilden är en pr-poster för Bondrullen Skyfall (som jag inte sett); min egensatta titel Undercover överlåter jag till betraktaren att själv grunna på.
      • Basen till machotomtegubben är hämtad ur Coca Cola-reklam, medan dockan (med modifierad stämpel på lilla stjärten) och flygplanet härrör från Disneys tomteverkstad.
      • Revolvern är av typ Trumpmodell, alltså från vildaste västern.
      • Förutom kådisasken, 12-pack, i bröstfickan finns några ytterligare smärre detaljer som den uppmärksamma kan finna.
      • För övrigt är typsnittet i citatet Royal Quiet Deluxe, det som Ian Flemming, när det begav sig, hamrade fram.

Kommentera

